Egyéb kategória

Ha kerékpároztunk valaha, tudhatjuk, hogy van jól és rosszul beállított fék, aminek minden előnyét és hátrányát ismerjük.

Ugyanakkor sok dolog felett elsiklunk.

1, Megfelelő fékkar távolság. Egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a kezünk, milyen hosszúak az ujjaink. Ennek a beállítása nagyon fontos, hiszen hosszabb túra alatt akár fájdalmaink is lehetnek.

2, Megfelelő fékkar. Nem mindegy, hogy milyen a fékünk. Ha Conti fékhez teszünk V-Fékhez való fékkart, nagyon nehéz lesz meghúzni.

3, Könnyen húzható/adagolható fékek. Nagyon balesetveszélyes, ha egy gyors szituációban nem tudunk megfelelő mértékben lassítani.

4, Megfelelő fékpofák. Itt is találhatóak a piacon ipari hulladékok. Nem szabad a legolcsóbbat választani. Sajnos sok fékpofa a napon hamar megkeményedik és semmit nem fog a felnin.

5, Jó állapotú bowden és bowdenház. Sajnos időnként kap párát és vizet, ezért hajlamos berohadni. Szintén a fék meghúzása blokkolódik, ha a bowden elszakad, fék nélkül maradunk.

6, Tiszta felni. Hiába jók a fék alkatrészei, ha mocsokban úszik a felni. Egyszerűen nem jön létre megfelelő tapadás, így lassítás sem.

7, Egyenes kerék. Időnként nem árt centírozni a kereket, mert vagy feleslegesen koptatjuk a fékpofát vagy túl nagy lesz a távolság a pofa és a felni között.

8, Időnként a fékpofát cserélni kell. A fékpofák belsejében fém található, ami egy elkopott pofa esetén nagyobb gondokat is okozhat. Nem tapad, karistoló hanga van és egy idő után körbe is vághatja a felnit, mint egy konzerves dobozt.

 

Sokan kérdezték már, hogy mi az ideális megoldás… A komplett fékrendszer cseréje nem olcsó, de megéri. Ami fontos: Fém fékkarok, jó állapotú fékbowdenház és fékbowden és egy középkategóriás fékpofa. A nagyon drága fékpofák inkább versenyzőknek való, lényegesen többször kell cserélni őket, mivel gyorsan kopnak.

Nem lenne jobb egy tárcsás fék a paripára? Nem feltétlenül. Egy gyenge minőségű tárcsás fék több gondot okoz, mint egy hasonló árú V-Fék. Arra találták ki, hogy aki sokat jár terepen vagy koszos úton, jobb hatásfokú fékkel tudjon menni ( nem tud annyi mocskot középen felvenni az útról ).